Curriculumean
aurkitu ditzakegun zehaztapen maila desberdinak landu ditugu taula baten bidez
. Lau maila desberdindu ditugu kontuan izanda zehaztapen maila hauek baxuenetik
altuenera ematen direla eta bakoitzari buruzko zenbait atal landu ditugu:
MAILAK
Ezaugarriak |
1.MAILA
| 2.MAILA |
3.MAILA
|
4.maila
|
Dokumentua
| Oinarrizko curriculuma diseinua(dekretua): OCD eta DCB. | Ikastetxeko proiektu curricularra: IPC eta PCC. |
Programazio didaktikoa, unitate desberdinen multzoa.
Gelako programazioa:
Unitate didaktikoa.
Jarduerak. |
Bankako egokitzapen
curriculuma: CEI eta ACI.
|
Definizioa
|
Marko orokorra da non preskripzio eta
orientazio multzo bat formulatzen den
hezkuntza eskolarraren asmo eta
estrategia egokienei buruz. - Zer ikasi? Zer ebaluatu?
- Nola ikasi? Nola ebaluatu?
- Noiz ikasi? Noiz ebaluatu? Bideratzen duen dekretua dela esan
dezakegu. Gainera, dokumentu honen bitartez,
helburuak, edukiak, metodologiak,
gaitasunak, ebaluzaio irizpideak...
zehaztuko dira eta hau gobernuak
ezarten dituen gutzieneko irakaskuntza
eta oinarrizko alderdietatik abiatuko da.
|
Ikastetxe zehatz baten baldintzatzaileak
kontuak hartuta, Oinarrizko Curriculuma
materializatezko hartzen diren erabakiak.
|
*Unitate didaktikoa, ikaste zehatza bideratzen duen programa.
Irakasleek haurrekin zuzenean lantzen dituen unitateak.
*Heziketa ziklo bakoitzean dauden alorreko unitate didaktikoan multzoa hauek ordenatuta eta sekuentzialki agertzen direnak. | Hezkuntza behar bereziak azaltzen dituen ikasleriarentzat, ohiko curriculumean burututako banakako egokitzapena. Ikasleriaren aniztasunari erantzuna emateko aparteko neurria dela esan dezakegu. |
Izaera
|
Derrigorrezkoa, gidatzailea eta preskitiboa.
| Zentro konkretu batentzat: orokorra, gidatzailea, hautazkoa eta orokorra. | Didatiko-Antolatzailea. Talde jakin batean irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren planifikatzailea. | Didaktiko-Antolatzailea. Aniztasunari emandako trataera. |
Arduraduna
Egilea
|
Hezkuntza Administrazioa: -Zientzia eta Hezkuntza Ministerioa (MEC) -Euskal autonomia erkidegoko konpetentziak.
|
Irakasle taldea: edukien irakaskuntza
koherentzia eta progresio egoki bat bermatzeko.
| Hezitzaile eta irakasle taldeak. | Gela konkretu baten7 irakasleak, tutoreak, espezialistak, heziketa bereziko ikrakasleen laguntzarekin. |
Baldintzatzaileak
|
Estatu mailatik datozten legeak:
Hezkuntza Sistemaren ordenamendu lege
eta erkidegoetakoa (Lomce, dekretua).
|
*Hezkuntza proiektuak, hau da,
HeziBerri.
*Oinarrizko curriculuma diseinu
(dekretua) OCDA.
*Ikastetxearen errealitatearen ezagutza. | Irakasle taldea. Ziklo edo maila jakin bateko irakasleak. | - Ikasgelako programazioa. - Gizabanakoaren ezagutza. |
Osagarriak/Edukiak
| - Helburu Orokorrak. - Etapako Alor Kurrikularrak. - Alorretako helburu orokorrak. - Alorretako eduki-blokeak. - Orientazio didaktikoak eta ebaluatzekoak. - Oinarrizko Konpetentziak. - Metodologia. | - Zikloetako Helburu Orokorrak. - Edukien saila eta sekuentziazioa. - Oinarrizko konpetentziak. - Metodologia orientabideak. - Espazio eta denbora orientatzeko irizpideak. - Material Didaktikoak. - Ebaluazio irizpideak. | - Zikloko eta ikasturte bakoitzeko helburu zehatz eta espezifikoak. - Ikasturte bakoitzeko edukien planifikazioa edo banaketa. - Ikaskuntzaren denboralizazioa. - Ebaluazio jarduerak. - Erabili behar den didaktikazko materialen antolaketa. |
-Helburuak. -Edukiak. -Oinarrizko konpetentziak. -Metodologia. -Ebaluzioa.
Bi mota desberdintzen
dira: esanguratsuak,
moldatu behar dira edo
adappatazioa eta beste
alde batetik, ez-esaguratsuak,
unitate didaktikoen
aldaketa beharren arabera.
|
Adibidea
|
HeziBerri edo LOMCE
|
Ikastetxea: Ikastetxeko
hezkuntza proiektua.
|
Irakaslea: Unitate didaktikoa.
Programazio didaktikoa 2 urte (Edebé)
| Gorputza: http://neyurna.blogspot.com. es/2010/06/sekuentzia-didaktikoa.html |