Azken 30
urteetan zehar hezkuntza politiken zurrunbilo batean sartuta egon arren,
proposatutako berrikuntzen eragina ordea ez da oso eraginkorra izan klaseen
errealitateetan. Hau guztia eta klaseko aurkezpenak kontuan hartuz, testu ideia
interesgarri eta esanguratsuenak hurrengo testuan islatu ditugu.
Can the grammar of schooling be changed?
Las grandes
leyes educativas de los últimos doscientos años
Las reformas
educativas
1- HEZKUNTZA ERREFORMAK
Zer dira?
Gizartean
kohesio eta eraginkortasun ekonomikoa lortzeko nahiz ikuspuntu desberdinak
jorratzeko egiten eta antolatzen diren ereduak dira.
Zertarako?
Hezkuntza
erreformak porrot politiko eta sozialak gainditzeko diseinatuak daude. Halaber,
hauekin lehiakortasun emankorra hobetzen da eta eskolaren etengabeko krisiari
erantzuna ematen zaio.
Erreforma garrantzitsuak?
Historian
zehar hezkuntza erreforma ugari proposatu eta indarrean egon dira. Hauek dira
erreforma horiek:
1857ko erreforma liberala edo Moyano
Legea:
· Elizak
zuzendua.
· Kleroari
eta nobleziari zuzendua.
·
Hezkuntza-Instituzio bakarra (Unibertsitatea).
1970ko Hezkuntza erreforma:
· Eskaera
soziala sustatu.
· Hezkuntza
basikoa doain.
· Estruktura
bipolarra apurtu.
· Atentzio
eskasa Haur Hezkuntzari.
·
Batxilergoko plangintza eza.
1990ko
Hezkuntza erreforma:
· 16 urtera
arteko nahitaezko eta doaineko hezkuntza.
· Arautegia
garatu.
· Irakasleak
prestakuntza egokirik gabe.
LOGSE-k (1990) (egoera hobetu zuen)
· Lehen
Hezkuntza sei urteetara murriztu.
LOE(2006)
·
Kontsentsua.
· Itunpeko
erakundeen eta sindikatu esanguratsuenen arteko akordioen lorpena.
· Sistema
egonkorra.
LOMCE (2013)
· Hezkuntza
ibilbidearen hautapena aurreratu.
· Etapa
bakoitzaren amaieran derrigorrezko nazio proba (Zuzenketa hezkuntza zentroaren
kanpoko irakaslea egiten du).
· Oinarrizko
Lanbide Heziketa berria.
·
Gobernuaren laguntza ekonomiko handiagoa.
· Erlijioa
hautazkoa.
Hezkuntza
erreformen eredu desberdinak:
Eredu sozialak: Bi eredu sozial nabarmentzen
dira, batetik esklusio eredua (gaitasunetan oinarritutako sailkapena) eta
bestetik, barneratze edo inklusio eredua (guztiei aukera berdinak ematean
oinarrituta).
Eskola eredua: Estatuak erreformak
planteatzean, gatazka politikoak sortzen dira, alderdi neoliberalak sortuz.
Hauek hezkuntza sistema pribatizatzen du eta publikoa, berriz, gutxiesten du.
Eredu Pedagogikoa: Eredu honek eredu
politikoen menpe dago eta beraz, metodologia alda daiteke (tradizionala edo
berritzailea).
Kudeaketa eta partizipazio eredua:
Parte-hartzea eta kooperazioa sustatzen duen eredua gainbeheran dagoenez, eredu
demokratiko honen sustapena edo desagerpena gerta daiteke.
Erreforma
hauek elkarrizketa eta entzute prozesu baten bidez ezartzen dira.
Erreformen
porrotaren zergatia?
Erreforma
desberdinak egotearen arrazoia aurreko erreforma guztien porrota da. Hurrengoak
dira erreformen gutxiegizko arrakastaren zergatiak:
Aurreko
erreformak porrot egiten dutenez,
·
Hezkuntzaren errealitatearen diagnostiko sakon eta erreal baten gabezia.
·
Finantziazioa, betiko ezezaguna.
· Hezkuntza
eta politiko arloen desadostasuna.
·
Irakasleriaren prestakuntza eta konpromisoa.
· Arazoak
aplikatzeko garaian.
· Diseinu
uniformeak errealitate ezberdinetarako.
· Hezkuntza
erreformen bakardadea.
Erreformen arazoak edo mugak?
Hezkuntza
erreformek bi arazo dituzte; batetik, erreformen arloen arteko harreman eza eta
bigarrenik, horien sormenaren eta aplikazioaren arteko gehiegizko denbora.
Arazo horiek konpontzeko, erreformen ukapena da konponbidea; erreformak jarri
beharrean, kalitatezko neurriak jarriz.
2- IKT
Informazioaren
eta komunikazioaren teknologiak (IKT), informazioaren eta komunikazioaren
arloko zenbait kontzeptu eta teknologien bilduma da.
-Informatika
eta sistema digitaleko tresnak
-Komunikazio
digitalekozerbizuak
-Gizarte
modernoaren beharrak eta erabilera aurreratuak
Etekin Nagusia
1- Klasean dauden gaurko mugak gainditu.
2- Ikasketa komunikatiboa eman.
3- Pentsamendu kritikoa eta diziplinarteko
irakaskuntza eta ikasketa.
FUNTZIOA
1- Umeek heziketaren alderdiak bizitza errealarekin
erlazionatu.
2- Klasearen eta kanpokoko munduaren artean dauden
oztopoei aurre eginez.
ABANTAILAK
1- Estrategia berriak eta trebetasunak eboluzionatzen
eta garatzen jarraituko dute bizitza osoan zehar.
2- Hizkuntza
eta kulturarteko gaitasuna garatzen lagundu.
3- Adituetako
eta ez-adituetako feedback-a jasotzen dute.
OZTOPOAK
ETA NOLA GAINDITU?
Irakasleen
maila: irakasleek ez dute teknologia berrien erabileraren ezaguerarik → entrenamendu egokiaren bitartez
Eskolaren
baliabideak: IKTaren gabezia edo kalitate urria→ azpiegitura teknologikoak
gainditu
Sistemaren maila: oztopo hauek Europako herri
desberdinetako ebaluazioei eta balorazioei berditzen dira→ sistema
tradizionalarekin erlazionatuta
ONDORIOAK
1- Heziketa
tradizionala curriculum itxia dauka.
2- IKTa
integratzen denean, buruz ikasteko eta informazioa errepikatzeko eta ez
sortzeko edo ikertzeko.
3- Noizean
behingo praktikan egiten diren aldaketa txikiak, bai eskolaren barruan bai
kanpoan ikusi daitezke.
4- IKTaren
erabilera aldatzen → aldaketa txiki eta
gradualei bide eman diezaieke.
No hay comentarios:
Publicar un comentario