Oinarrizko
Hezkuntzarako curriculum Dekretua 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa,
Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan
ezartzen duena da.
236/2015eko Dekretuaren
II. Eranskina osatzen duen curriculuma orientatzailea lortzeko linka:
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/eu_2_proyec/adjuntos/OH_curriculum_osoa.pdf
Dekretu hau aztertzeko
eskema bat agertzen zaizue jarraian:
·Zertarako ikasi? Konpetentzietan eta helburuetan azaltzen da.
3 konpetentzia mota
aurki daitezke: oinarrizkoak (16.or), zeharkakoak (5mota) (29.or) eta diziplina
barnekoak (7mota) (57.or).
Hauek dira diziplina
barnekoak: euskara eta literatura, atzerriko lehen hizkuntza, matematika, natur
zientziak, gizarte zientziak, balio sozial eta zibikoak eta arte hezkuntza.
Euskara eta
literaturari dagozkien helburuak 118.or-an agertzen dira, atzerriko lehen
hizkuntzari dagozkionak 142.or-an, matematikari dagozkionak 163an, natur
zientzientako helburuak 190.or-an, gizarte zientzietakoak 208an, balio sozial
eta zibikoetakoak 237an, arte hezkuntzakoak 251.or-an eta gorputz
hezkuntzakoak, aldiz, 268.or-an.
·
Zer ikasi? Edukietan agertzen da, eta zikoetan banatzen dira
edukiak. Euskara eta literaturari dagozkien helburuak 119.or-an agertzen dira,
atzerriko lehen hizkuntzari dagozkionak 142.or-an, matematikari dagozkionak
164an, natur zientzientako helburuak 191.or-an, gizarte zientzietakoak 209an,
balio sozial eta zibikoetakoak 237an, arte hezkuntzakoak 252.or-an eta gorputz
hezkuntzakoak, aldiz, 268.or-an.
· Nola
ikasi? Metodologian agertzen da (112.or). 3 dimentsio hartzen dira aintzat:
soziala, konstruktibista eta interaktiboa.
· Noiz ikasi?
Lehenengo eta bigarren zikoetan.
· Nola ebaluatu?
Ebaluazio irizpide eta lorpen-adierazkeetan agertzen da. Euskara eta
literaturari dagokion helburuak 132. or-an agertzen dira, atzerriko lehen
hizkuntzari dagozkionak 153.or-an, matematikari dagozkionak 178.or-an, natur
zientzietako helburuak 199.or-an, gizarte zientzietakoak 220an, balio sozial
eta zibikoetakoak 243an, arte hezkuntzakoak 261.or-an eta gorputz
hezkuntzakoak, aldiz, 275 or-an.
· Zer
ebaluatu? Konpetentziak: zeharkakoak eta disziplina artekoak. Diziplinak
kontuan hartu behar ditugu zeharkakoak ebaluatzeko.
·
Noiz ebaluatu? Hasietakoa, hezigarria, batutzailea.
· Nola ebaluatu?
Ebaluazio autentikoa eta testuinguruan errotutako ikaskuntza (115. or).
Kuantitatibo eta kualitatibo (116. or).
No hay comentarios:
Publicar un comentario